Programok

1Az Origó-Házban, az Európai Unió és a Magyar Kormány és Pécs M.J.V. Önkormányzat támogatásával megvalósuló események fókuszában a korosztályok együttgondolkodása, az öntevékenység előmozdításának támogatása áll. Ezen nemes cél megvalósításának egyik nagyszerű eszköze a népzene, a néptánc az együtt éneklés. A Népfőiskolai képzéssel egybekötött Népzenei tánc- és énektalálkozó megnyitó beszédét az esemény egyik moderátora-előadója Kis Varga István egyesületi elnök tartotta, köszönetet mondva a támogatóknak.

Színes program részesei lehettünk, hisz a népdalkörök már számtalan fellépésen vannak túl, így élvezetes percekkel ajándékozták meg a jelenlévőket. Több település és népdalkör mutatkozott be, bepillantást engedve múltjukba, jelenükbe, hagyományaikba, zenéikbe, népi táncaikba. A kulturális együttműködések segítik az öntevékenység és a korosztályok közötti kapcsolat erősödését, az együttgondolkodást a városhatárokat átívelő közösségépítést. A Komlói Őszirózsa Népdalkör és a Kozármislenyi Melódia 2Énekegyüttes, valamint a Vasasi Bányászszív Dalcsoport is az esemény pandémia miatt egy nappal a program előtt visszamondta a részvételt, ez sajnos körülbelül 50 fővel kevesebbet jelentett a megvalósulás során. Ezért is nagy dolog az, – elsősorban szeniorokról lévén szó - hogy 49 fővel le tudtuk bonyolítani az eseményt a járványhelyzetben is. Első fellépőként a pécsi Vadvirág Kórus - mutatkozott be egy népdalcsokorral. A szeniorokból álló kórus gyakran lép fel eseményeken, énekelnek, verseket olvasnak. Következő vendégeink a már visszatérő Magyarhertelendi Bordalkör férfi tagjai voltak, akik a magyar borkultúra népszerűsítését tűzték ki zászlajukra, ami repertoárjuk gerincét alkotja. Határozott, vidám, nótázásuk ismét kiváló hangulatot teremtett, mely örömöt okozott előadóknak és a nézőknek egyaránt. Olyan „ragadós” volt e vidám hangulat, hogy a moderátor Kis Varga István, aki a Bordalkör munkásságát méltatta, még a felől is érdeklődött, hogy be lehet –e csatlakozni a Bordalkörbe. A férfikar után a Sásdi Levendula Klub Kórusa következett. Bemutatásuk, történetük, munkásságuk, hagyományaik áttekintését a Klubvezető ismertette. Jó hangulatú, profi előadásmódjuk magával ragadó volt. A Vasasi Berze Nagy János Népdalkör következett, amely kórusnál megvalósult az ifjak és szeniorok együttműködése, hiszen vezetőjük az ifjú Mesterné Strausz Emőke. Vidám dalcsokruk az egész nézősereget megmozgatta, többen táncra perdültek a jelenlévők közül. Újból a Vadvirág Kórus következett, majd a Magyarhertelendi Bordalkör nótázott és mutatta be települését, és a nótakört. Közben az emeleten kezdtek gyülekezni a 19:00 órára meghirdetett program résztvevői, s megkezdődtek egy ifjúsági esemény egészségnapi eseményei, melyben az esküvői hagyományok, a felelős 3házasélet, a gyermeknevelés praktikus tanácsai kerültek előtérbe. Mivel a projekt lényege, a szenior korcsoport és az ifjúság öntevékenyítése, érzékenyítése, kapcsolódási pontok keresése, annyira jó volt a hangulat, hogy egy közös tánc erejéig „összeeresztésre kerültek” a résztvevők. Az idősek megmutatták a magyar népi esküvői tánclépéseket, és megpörgették magyar népi dallamokra az ifjakat. Ez a közjáték annyira jól sikerült, hogy mindkét csoport sokáig emlegette. A Bordalkör vezetője egy gyönyörű magyar népdalt énekelt az édesanyáknak, majd a Vasasi Berze Nagy János Népdalkör vidám nótái közepette kiderült, hogy az ifjú Strausz Emőke ezen a napon ünnepli a születésnapját. A szervezők kezdeményezésére Lakatos Mária (Pötyi) gitármuzsikával a teljes közönség bekapcsolódásával születésnapi dalt adott elő, valamint a Bordalkörösök is egyedi köszöntésekkel lepték meg. A Bordalkör vezetője egy gyönyörű magyar népdalt énekelt az édesanyáknak, Laklia József pedig Balázs Pali dallamokkal örvendeztette meg az ünnepeltet. A Vadvirág Kórus zárta a produkciókat.

Az esemény több szempontból is sikeres volt, hiszen a programon fellépők széleskörű ismeretekkel népfőiskolai előadáson mutatták be lakóhelyük, kórusuk múltját, népviseleteik történetét, egyedi érdekességeket, példát mutatva az igazi alulról jövő öntevékenységről, közösségi életről.

A szép korú fellépők munkáját emléklapokkal és kis vendéglátással köszöntük meg. A hivatalos program befejezése után kötetlen beszélgetés alakult ki, teret nyitva a különböző korosztályok közötti együttműködésnek, kapcsolattartásnak.

Szervezetünk támogatói

 

EU zaszlo text CMYK hutamogatok

Pécs MJV. Önkörmányzata
Miniszterelnökség
Nemzeti Együttműködési Alap Társadalmi Felelősségvállalás Kollégiuma
Betlen Gábor Alapkezelő Zrt.

Elnyert támogatások 2016.
Elnyert támogatások 2017
Elnyert támogatások 2018