Kultúra archívum

Ismét egy Cinke tagunk megnyitójára voltunk hivatalosak!

Együttműködő eseményre került sor Pécsett a Rácz Aladár Közösségi Házban Pécsett, a József u. 4. szám alatt a Cigány Kulturális és Közművelődési Egyesület dr. Kosztics István támogatásával a Royal Art Művészeti Egyesület Kerekes Brigitta művelődésszervező szervezésében első kiállításuk Papp Judit, viaszfestő, irodalmár megnyitóján.


Színvonalasabbnál színvonalasabb műsorokkal, rendezvényekkel rukkol elő a Bartalovics Zoltán művészeti vezető által irányított Cinke irodalmicsoport. Nagy örömünkre a művészet, az irodalom, a kultúra nem ismer határokat, és a Cinke Programba is egyre több magyar érzelmű, külföldön élő barátunk csatlakozik. A Cinke portálon már megszokhattuk írásaikat, képzőművészeti remekeiket, tartalmas hozzászólásaikat, nagy megelégedésünkre egyre többen személyesen is ellátogatnak hozzánk az Origó-Házba, hogy jelenlétükkel emeljék az est színvonalát. S nem csak a környező országokból tisztelnek meg minket, hanem a tengeren túlról is eljönnek.Kanadában élő Cinke honfitársaink közül már vendégül láthattuk Petz Terit egy bemutatkozó előadásra. A művésznő azóta is aktív tagja az irodalmi portálnak, és az Origó-Ház Rádió felkérésére riportokat készít barátaival, ismerőseivel.

 

Látogatás Futó László Pálnál

A nyár utolsó napja sem maradt esemény nélkül az Origó-Ház Cinke kulturális programsorozatában.

A jól megszokott és kedvelt Origó-Házból kilépve, ismét jeles meghívásnak tettünk eleget akkor, amikor ellátogattunk Futó László Pál pécsi galériájába. 

A gyönyörűen berendezett, és a tárlathoz megfelelően felújítoot épületből kár lett volna a képeket kiragadni és elhozni hozzánk az Origó-Házba lévő kiállítóterembe.

 

Ismét a jól megszokott kiállító teremben gyülekeztek a látogatók és a Cinke művész csapat tagjai szeptember 13-án megrendezett esten..A nagy forróság miatt döntöttünk az ideiglenes költözés mellett. Nem éreztük száműzetésnek a nyári szezonban elfoglalt Origó-Ház Klub éttermet, hiszen családias légkörben, hűvös helyen tarthattuk az összejöveteleket, a nézők nagy megelégedésére.

Kultúra? Népfőiskola? Első hallásra távolinak túnik e kétféle tevékenység mely időről időre megjelenik az Origó-Ház programjai között.

Ám aki el szokott látogatni ide hozzánk, a Keleti városrészbe, már tudhatja, hogy nagyon is összefüggenek egymással, hisz a Népfőiskolai előadások keretén belül igenis a magyar kultúrához szorosan kötődő ismereteket, érdekességeket tudhatunk meg.

Szervezetünk támogatói

 

EU zaszlo text CMYK hutamogatok

Pécs MJV. Önkörmányzata
Miniszterelnökség
Nemzeti Együttműködési Alap Társadalmi Felelősségvállalás Kollégiuma
Betlen Gábor Alapkezelő Zrt.

Elnyert támogatások 2016.
Elnyert támogatások 2017
Elnyert támogatások 2018