Ismét egy Cinke tagunk megnyitójára voltunk hivatalosak!

Együttműködő eseményre került sor Pécsett a Rácz Aladár Közösségi Házban Pécsett, a József u. 4. szám alatt a Cigány Kulturális és Közművelődési Egyesület dr. Kosztics István támogatásával a Royal Art Művészeti Egyesület Kerekes Brigitta művelődésszervező szervezésében első kiállításuk Papp Judit, viaszfestő, irodalmár megnyitóján.
Mivel Papp Judit a CINKE – Civilek Nevezetes Kulturális Eseményei – Program tagja, felkérésre bekapcsolódott az ünnepélyes megnyitó lebonyolításába a CINKE Program is. A kiállítást a belvárosban meghúzódó kis utcácskában, a Közösségi Ház első emeletén található Galériában rendezték. A műalkotások már ki voltak téve, és sokat örömmel ismertünk fel. Egészen különleges képek is voltak, és a színkavalkád elragadta a szép számmal érkező nézőközönséget. A CINKE csapat egy része megkezdte az előkészületeket, a technikai beszerelést a Pécs-Baranyai Origó-Ház Egyesület munkatársa, Palotás Károly technikus végezte, mivel az Origó-Ház Egyesület jóvoltából az esemény felvételre került. A műsorvezetést Kerekes Brigitta mellett – szintén felkérésre - Bartalovics Zoltán a CINKE Program művészeti vezetője vállalta, aki nagy élvezettel faggatta ki a művésznőt életútjának fontosabb állomásairól. 
 
Papp Juditról megtudtuk, hogy teljejen véletlenül kezdett el verseket írni, meglepő módon vasalás közben. A rádiót hallgatva egy furcsa szósorból álló feladványból kellett volna locsolóverset írni, de a szavak életidegensége folytán ezzel nem boldogult senki. Judit erre tollat ragadott, és megírta első versét ezen megadott szavak alapján, a locsolóverset, mellyel sikert aratott.  Azután rendszeresen írogatott és tagja lett különböző irodalmi köröknek is, mint pl. a CINKE vagy a Pécsi Művészkör. Egy alkalommal szintén egy verseny kiírás kapcsán, csak akkor lehetett részt venni, ha képzőművészeti alkotás is szerepel az irodalmi mű mellett. Ekkor Judit egyik művésztársa, barátja ajánlotta, próbálja meg a melegítéses viasztechnikát, melyet csak vasalóval kell ide-oda húzogatni a papíron és kész a műalkotás. A „művésznő” vette a bátorságot, bevásárolt alapanyagokat és sebtében 6 művet is készített röpke 1 óra alatt, mellyel olyan sikert aratott, hogy meg is akarták vásárolni az egyiket. Ezt az ismerősnek Judit akkor nagyon kedvező, 500Ft-os vételárért adta el, mert az első vevője volt. A művész arról is beszámolt, hogy akkor még kezdő, amatőr képzőművészként az első lehetőséget Bartalovics Zoltán ajánlotta az Origó-Házban (7629 Pécs, Komlói út 94-98.) kiállításra, melynek sikerét követően 40 hazai és nemzetközi kiállításon is túl van már. Azóta is hálás az akkor kapott lehetőségért és a CINKE Program lelkes tagja. Többször is megmutatkozott az Origó-Házban és oktatta is a CINKEfészEKFeszt fesztiválon a melegítéses viasztechnikát, mely alkalommal készült néhány a kiállításon is megtekinthető műve. Tombolajegyeket is kiosztott, melyen a fődíj egy saját képe volt. Elmesélte, hogyan készültek az alkotások, mi alapján választ címet és hogy sokszor nem az lesz egyáltalán az eredmény, amit a kezdetekkor szeretett volna. Szó került a kolontári vörösiszap katasztrófáról is, hiszen egy kép témáját ez a szörnyűséges esemény ihlette. Hitvallásáról és színes egyéniségéről is beszélt, valamint új próbálkozásáról, a temperás alkotásokról. A szép számmal összegyűlt vendégsereg érdeklődéssel hallgatta. Ezt követően Papp Judit és a szervező művészeti egyesület részéről Kerekes Brigitta mondott köszönetet Kosztics Istvánnak a lehetőségért, majd Royal Art Művészeti Egyesület egyik ifjú művészét Kalányos Dávidot kérte fel, mutasson be két zeneszámot. A fiatalember egy szál dobgitárral játszotta és énekelte el Caramel csodálatos dalát, a Lélekdonort, a közönség legnagyobb örömére. Tehetséges volt! Ezután a Hallelúját adta elő - amatőrsége ellenére - nagyszerűen. Több néző szerint is valamelyik tehetségkutatóban lenne a helye ilyen hangi adottságokkal és ennyi zenei érzékenységgel.  Papp Judit művésznő egy nagyszerű alkotásának a Kalapos nőnek egy kicsinyített változatával lepte meg hálaképpen. Majd Bujtor Evelin szintén a Royal Art Művészeti Egyesület tagja, irodalmi előadásával lepte meg a nézőket, amit feszült figyelemmel hallgattak. Kellemes hangon interpretált, értékes előadásával szórakoztatta a jelenlévőket. Majd következett az igazi meglepetés számunkra, Csőke Renáta személyében. A termetéhez képest annál nagyobb hanggal megáldott hölgyről kiderült, művészeteket tanít, textilművész és a Csőke Renáta etno-jazz Quartet alapító tagja, énekese csodálatos érzékenységgel, finoman adott elő roma népdalokat. Feszült csendben mindenki csak Rá tudott koncentrálni, mert az előadó maga volt a zene, varázslat indult el halkan. Utána kérdésekre is sor került, melyből megtudhattuk mi áll legközelebb Judit szívéhez és jószívűségéről, bátorításáról egy volt kolléganője, valamint Cs. Horváth Ilona a Pécsi Művészkör és a CINKE Program tagja, költő szavaiból is értesülhettünk. Kicsit késve megérkezett Domokos Edit, a CINKE Program tagja, fotóművész és irodalmár, aki ez alkalomra írt költeményével lepte meg Papp Juditot. Majd Tám László fotóművész segítségével sor került a sorsolásra is. A szerencsés nyertes Judit egy véletlenszerű találkozás kapcsán szerzett ismerőse volt, aki büszkén mutatta körbe a nyereményt. Végezetül a viaszfestő egyik különleges, Krisztusról készített alkotásával köszönte meg dr.Kosztics Isvánnak a lehetőséget, melyet a megajándékozott meghatva, örömmel fogadott. 
 
A CINKE Program részéről részt vett Tallász Mária, Mogyorósi Veronika, Lénárd József és Várkonyi Judit, aki a lebonyolításban is szerepet vállalt. Az élmény meghatározó volt a résztvevők számára, a CINKE Program vezetősége fel is kérte csatlakozásra a művészeket. A kellemesen telt közös est vendéglátással, jó pohár bor és finom aprósütemények melletti beszélgetéssel és még egy „léleksimogató” finomságú Csőke Renáta előadással, érzelem dús zsidó szerelmes dallal zárult.  
                                                                                                     
 Várkonyi Judit