Múzeum

2009 április 24.én, a tavasz ünnepén, az Origó - Ház Egyesület, a helyi történelmet feldolgozó Békés Lajos Helytörténeti Emlék Múzeuma megnyitásával elsőként hozott létre egy olyan kiállítást, amelyben különböző tárgyak, emlékek hitelesen elevenítik fel Mecsekszabolcs történetét. Békés Lajos bácsi - nyugdíjas bányamérnök - Mecsekszabolcs díszpolgára volt, akinek fő szakterülete és életútjának legfontosabb munkássága a honismeret. Életrajzi adata alapján 1922ben a telepen /Mecsekszabolcson/ született. Szülei szerény polgárok voltak. Már fiatalon a bányában kezdett el dolgozni. 1952-1975-ig a Mérnökség vezetője. 1970-től intenzíven érdekelte a honismeret - szakköröket vezetett a városban több helyen is. 2005-ben az Origó - Ház területén, a Pécs-Baranyai Origó - Ház Egyesület támogató segítségével Mecsekszabolcs Kincsei címmel saját helytörténeti kiállítást alapított. Egyházi vezetőként is tevékenykedett. Hű társa Antal Margit alkotó művész volt. Az idők folyamán két fia, majd négy unokája született. Parkinson kórral küszködött. 2007ben, az Origó - Ház Egyesület megjelentette a Történelmi és néprajzi adatok a Mecsekszabolcsi Szénbányákról, amely szintén az ő kutatási területét képezte. Bányászközmondásokat is gyűjtött. Néprajzi és ipartörténeti munkái is megjelentek. Szőlő kultúrával és egyházzal, valamint utolsó idejében a helyi temetkezési szokásokkal és gyászszertartásokkal foglalkozott.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Szervezetünk támogatói

 

EU zaszlo text CMYK hutamogatok

Pécs MJV. Önkörmányzata
Miniszterelnökség
Nemzeti Együttműködési Alap Társadalmi Felelősségvállalás Kollégiuma
Betlen Gábor Alapkezelő Zrt.

Elnyert támogatások 2016.
Elnyert támogatások 2017
Elnyert támogatások 2018