Programok

20190914 190202Az öntevékenység, a különböző korosztályok közötti együttműködés, együttgondolkodás igénye hívta életre az Origó-Házban létrejött Pécsi Utcazeneművészek Klubját. Városunk ismert arcairól van szó, akikkel nap-mint nap összefuthatunk a belvárosban, és akik hozzá is tartoznak a pécsi utcaképhez.

20190914 185540A megalakulásról és a mozgalom céljáról hogyan is lehetne másképp tájékoztatni, mint egy utcai flashmobbal, élményzenéléssel, szombat kora este, a Széchenyi téren. A program része a korosztályok öntevékeny együttgondolkodásáért rendezett Zenei találkozóknak, melyek a sokszínűség jegyében zajlanak a korosztályok között.

2019.09.12. Természetesen nem felkészületlenül gondoltuk a bemutatkozást, a Széchenyi téri villámcsődület előtt munkamegbeszélést tartottunk az Origó-Házban ahol a résztvevők tájékoztatást kaphattak a Pécsi Utcazeneművészek Klub eddigi tevékenységéről, elért eredményeiről. Mindenki kifejthette álláspontját, javító szándékú javaslatát. Persze a Széchenyi téri flashmob megrendezésével és lebonyolításával kapcsolatos kérdéseket is alaposan átrágtuk.

A Széchenyi tér…

20190914 1902022019.09.14 Tucatnyian gyűltek össze a zenészek, és a valamint az Origó-Ház Egyesület önkéntes résztvevői. Az Önkormányzat segítségével még áramot is kaptunk, így mindenkihez eljuthatott zene, és az eszmei mondanivaló a hangfalakon keresztül. A megnyitó beszédig sem ültünk tétlenül, hanem az egyre gyarapodó közönség közé vegyülve személyes beszélgetésekkel, felvilágosítással hirdettük a programot, a várt eredményt és az ebben rejlő lehetőségeket. Több pozitív vélemény is elhangzott a kezdeményezéssel kapcsolatban. Az eseményeken minden korosztály képviselte magát, a kisgyermekektől a szép korúakig, és a rövid betekintés alapján minden megszólított örömmel üdvözölte a korosztályok együttgondolkodását, jó eszköznek tartva ehhez a kultúrát, azon belül is a zeneművészetet. A fellépő csoportnál mindez jól érvényesült, hiszen a tapasztaltabb utcazenészek konstruktívan tudtak együttműködni az erre nyitott fiatal korosztállyal.

Na, akkor kezdjük el…

Kis Varga István Egyesületi elnök, a mozgalom megálmodója megnyitó beszédében köszönetet mondott a program támogatóinak, kitért a kezdeményezés céljára, jelen esemény fontosságára és a városra, a közösségekre gyakorolt pozitív hatásokra.

20190914 193100A csatlakozó művészek egy közös produkcióval indítottak a Jó nekem című dallal, majd egyedileg bemutatkozott minden résztvevő néhány zeneszám erejéig. Az ifjúságot Benda Matteo és Varga Miklós képviselte, minőségi alternatív és jazz gitáros élőzenével. A váratlanságot erősítette, hogy bekapcsolódott egy ismeretlen szájharmonikás ifjú is. Hegedűn adott elő Nagy István Gergő klasszikusokat, Lakatos Mária gitáron, Kovács István szintetizátoron populáris retro dallamokkal töltötte be a teret, Fidrik János, Elvis nóta eléneklésével kapcsolódott be. Zárásként az elnök megköszönte a részvételt, valamint a támogatást. A csapat a Most múlik pontosan című „közönségkedvenc” dallal zárta a sikeres flashmobot.

Célunkat elértük. Az utca embere tudomást szerzett a Pécsi Utcazenészek tevékenységéről, valamint az öntevékenységre buzdító kezdeményezésről. Örömmel töltött el bennünket a tény, hogy kivétel nélkül pozitív visszajelzést kaptunk. Turisták is megálltak egy kicsit. A villáminterjúk visszaigazolták a kezdeményezés létjogosultságát, a korosztályok közti érzékenyítés társadalmi szerepének fontosságát. A szép korúak üdvözölték bevonásukat az eseményekbe, és az ifjúság sem zárkózott el, sőt, aktív részesei voltak e villámcsődületnek.

KÉPGALÉRIA!

Szervezetünk támogatói

 

EU zaszlo text CMYK hutamogatok

Pécs MJV. Önkörmányzata
Miniszterelnökség
Nemzeti Együttműködési Alap Társadalmi Felelősségvállalás Kollégiuma
Betlen Gábor Alapkezelő Zrt.

Elnyert támogatások 2016.
Elnyert támogatások 2017
Elnyert támogatások 2018